Nerwoból w klatce piersiowej – jak sobie z nim radzić

Neuralgia w klatce piersiowej - jak sobie z nią radzić

Pierwszym krokiem w leczeniu neuralgii w klatce piersiowej jest postawienie diagnozy. Jeśli jest to ból w klatce piersiowej, należy wykluczyć, że jest to coś innego. Może to być trudne do ustalenia, ale istnieją objawy, które mogą wskazywać na problem z sercem. Elektrokardiogram jest prostym i bezbolesnym badaniem, które mierzy aktywność elektryczną serca. Innym badaniem jest echokardiografia, która wykorzystuje fale dźwiękowe do tworzenia żywych obrazów serca. Jeśli pacjent odczuwa ból w klatce piersiowej, lekarz może zlecić również wykonanie badania echokardiograficznego w celu potwierdzenia objawów. Jeśli istnieje problem podstawowy, leczenie neuralgii międzyżebrowej może zależeć od jego przyczyny. Mogą zostać przepisane niesteroidowe leki przeciwzapalne (NLPZ), które pomogą zmniejszyć stan zapalny. Ponadto, leki antydepresyjne są również przepisywane w celu złagodzenia bólu nerwów.

Co to są neuralgie?

Jeśli odczuwasz ból w klatce piersiowej, być może masz do czynienia z neuropatią piersiową. Ta bolesna dolegliwość dotyczy nerwów międzyżebrowych, które wychodzą z pleców i kończą się w klatce piersiowej. Nerwy te doprowadzają czucie do mięśni i skóry otaczających klatkę piersiową. W zależności od przyczyny, neuropatia klatki piersiowej może być pierwotna lub wtórna. Jeśli jednak odczuwasz ból w klatce piersiowej, który nie wydaje się być związany z konkretną chorobą, możesz mieć neuralgię piersiową.

Leczenie neuralgii piersiowej może przybierać różne formy, w tym leki przeciwbólowe i środki ziołowe. Chociaż wiele środków ludowych jest pomocnych, przed zastosowaniem jakiegokolwiek leku ziołowego należy zasięgnąć porady lekarza. Maść terpentynowa jest doskonałym domowym sposobem na neuralgię w klatce piersiowej. Może ona złagodzić ból i rozluźnić mięśnie klatki piersiowej i łopatek. Plastry z pieprzem są również pomocne w leczeniu neuropatii piersiowej i są dostępne w prawie każdej aptece.

Muscle relaxants, steroid medications, and physical therapy can all help to relief the symptoms and prevent future attacks. Pacjenci powinni również unikać nadmiernego wysiłku fizycznego, przechłodzenia i niewygodnych pozycji. W przypadku ostrej neuralgii międzyżebrowej często stosowaną metodą leczenia jest neurektomia chirurgiczna. Zabieg ten wiąże się jednak z dużym ryzykiem i może mieć nieprzewidywalne wyniki. Jak w przypadku każdego zabiegu chirurgicznego, pacjenci powinni przed zabiegiem skonsultować się z lekarzem.

Przyczyn neuropatii międzyżebrowej jest wiele i nie ma jednej przyczyny. Przyczyn bólu w klatce piersiowej jest kilka, a często współistnieje wiele schorzeń leżących u jego podłoża. To utrudnia zidentyfikowanie jednej przyczyny. Wielu pacjentów odczuwa ból w klatce piersiowej oprócz innych rodzajów zaburzeń neurologicznych. W związku z tym lekarze podstawowej opieki zdrowotnej powinni wiedzieć, czego szukać i umieć doradzać pacjentom w zakresie różnych opcji leczenia. Ponadto odpowiednie leczenie farmakologiczne oraz skuteczne techniki analgezji przed- i pooperacyjnej mają zasadnicze znaczenie w łagodzeniu rozwoju PTPS.

Przeczytaj również:  Zaburzenia psychotyczne - objawy i metody leczenia

Ból nerwu piersiowego może być silny i osłabiający. Jeśli utrzymuje się dłużej niż kilka dni, należy natychmiast zgłosić się do lekarza. Neuropatia międzyżebrowa może być objawem poważniejszego schorzenia, takiego jak zawał serca. W przypadku wystąpienia bólu w klatce piersiowej należy niezwłocznie zwrócić się o pomoc lekarską oraz skorzystać z pomocy pogotowia ratunkowego. Może być zalecane wykonanie świeżego prześwietlenia klatki piersiowej. Leczeniem neuropatii międzyżebrowej może zająć się wertebrolog. Po zdiagnozowaniu bólu w klatce piersiowej, będziesz mógł łatwiej oddychać.

Neuropatyczne leczenie bólu

Leczeniem neuralgii w klatce piersiowej może być blokada nerwu. Blokada to miejscowy środek znieczulający lub kortykosteroid wstrzykiwany w pobliżu nerwów dotkniętych chorobą. Może to zmniejszyć ból. Pomocne mogą być również leki na ból neuropatyczny. Terapie alternatywne, takie jak medycyna komplementarna i domowe sposoby leczenia, mogą pomóc w złagodzeniu objawów. Inną opcją leczenia neuralgii piersiowej jest stosowanie leków miejscowych.

Pracownik służby zdrowia oceni stan pacjenta i określi, czy konieczne jest leczenie. Ból jest często spowodowany uszkodzeniem włókien nerwowych. Jeśli nerwy zostały uszkodzone, mogą wysyłać nieprawidłowe sygnały do ośrodka bólu. Powoduje to zmianę funkcji nerwów w miejscu uszkodzenia oraz w ośrodkowym układzie nerwowym. Leczenie bólu neuropatycznego w przypadku neuralgii piersiowej może wymagać połączenia różnych metod leczenia, w tym leków i fizykoterapii.

Przed zaleceniem leczenia neuralgii piersiowej lekarz najpierw wykluczy inne przyczyny bólu. Lekarz poprosi wówczas pacjenta o wzięcie głębokiego oddechu, aby ustalić źródło bólu. Ból może występować sporadycznie lub być stały. Leczenie bólu neuropatycznego w przypadku neuralgii w klatce piersiowej powinno uwzględniać wszystkie przyczyny i objawy. Należy jak najszybciej zgłosić się do lekarza w celu leczenia neuralgii w klatce piersiowej.

Najczęstszym rodzajem leczenia neuralgii w klatce piersiowej jest stosowanie leków na ból neuropatyczny. Mają one na celu złagodzenie objawów i poprawę jakości życia. Leczenie bólu neuropatycznego może obejmować stosowanie miejscowych środków znieczulających i leków steroidowych. Można również wykonać blokadę w celu nakierowania na nerw i złagodzenia bólu. Ostatecznie, leczenie neuralgii klatki piersiowej powinno koncentrować się na identyfikacji i zapobieganiu innym rodzajom bólu w klatce piersiowej.

Przeczytaj również:  Talasofobia - czym jest? Sprawdź!

Leczenie neuralgii klatki piersiowej powinno dotyczyć bólu spowodowanego przez nerw międzyżebrowy. Ból ten jest często ostry i kłujący, ale może też być bolesny, strzelający lub mrowiący. Niektórzy pacjenci doświadczają nawet trudności w oddychaniu. Leczenie bólu neuropatycznego w przypadku neuralgii piersiowej może nie przynieść ulgi w tego typu bólu w klatce piersiowej, ale może pomóc żyć z dyskomfortem. Odczucie drętwienia lub mrowienia w klatce piersiowej może pomóc w zmniejszeniu objawów.

Przyczyny bólu neuropatycznego

Najczęstszym objawem neuralgii międzyżebrowej jest ból w okolicy klatki piersiowej. Ból ten jest zazwyczaj ostry, bolesny lub rozdzierający i może być skupiony lub promieniować od tyłu w kierunku przodu klatki piersiowej. W zależności od umiejscowienia bólu, może on być ciągły lub nasilać się podczas oddychania, kaszlu lub kichania. Jeśli ból jest uporczywy i stały, może wskazywać na uszkodzenie nerwu piersiowego spowodowane cukrzycą.

Istnieje kilka możliwych przyczyn neuralgii w klatce piersiowej, od zaburzeń naczyniowych po łagodne nowotwory. Jedną z możliwości jest interwencja chirurgiczna, ale wiąże się ona z ryzykiem trwałego uszkodzenia i jest wskazana tylko w ciężkich przypadkach. U niektórych pacjentów nie ma jednak możliwości wyleczenia neuralgii międzyżebrowej, a interwencje mogą spowodować pogorszenie stanu zdrowia. Najskuteczniejszym sposobem leczenia jest zidentyfikowanie czynnika wywołującego i odpowiednie jego leczenie.

Ostry uraz lub wypadek, w wyniku którego wystąpił ból w klatce piersiowej, może wywołać infekcję. Ból w klatce piersiowej po operacji może mieć również podłoże neuropatyczne. Na szczęście istnieje kilka nieinwazyjnych metod leczenia bólu w klatce piersiowej. Fizykoterapia i ćwiczenia fizyczne mogą pomóc w szybszym powrocie do zdrowia. Neuropatyczny ból w klatce piersiowej może nasilać się pod wpływem aktywności fizycznej, takiej jak skakanie, śmiech czy kaszel. Jednak ból w klatce piersiowej spowodowany zakażeniem HZ jest poważniejszym powikłaniem.

Nerwoból międzyżebrowy, znany również jako ból ściany klatki piersiowej, jest schorzeniem neuropatycznym dotyczącym nerwów w klatce piersiowej i górnej części pleców. Objawy neuralgii międzyżebrowej są zróżnicowane: od tępego i bolesnego bólu do pieczenia, mrowienia lub zgrzytania. Ból ten może być wywoływany przez ruchy klatki piersiowej, takie jak kaszel, oddychanie czy kichanie. W ciężkich przypadkach ból może powodować drgawki mięśni lub paraliż.

Przeczytaj również:  Lęk przed odrzuceniem - co to jest nullofobia? Czy istnieje jakaś terapia?

Badanie fizykalne w kierunku neuralgii międzyżebrowej jest ważne w diagnostyce tego schorzenia. Lekarz obejrzy obszar, w którym znajdują się nerwy międzyżebrowe i zmierzy natężenie bólu, jaki powodują. Lekarz może przeprowadzić dodatkowe badania, aby wykluczyć inne przyczyny bólu w klatce piersiowej. Badanie rentgenowskie klatki piersiowej może ujawnić problemy z kośćmi lub drogami oddechowymi w obszarze klatki piersiowej. Innym badaniem stosowanym do oceny stopnia uszkodzenia nerwów jest badanie prędkości przewodzenia nerwów.

Jak rozpoznać, że to neuralgia?

Objawy neuralgii w klatce piersiowej są różne u różnych osób. W zależności od typu, ból może mieć charakter od tępego do ostrego i występować na środku lub po jednej stronie klatki piersiowej. Ból ten może się nasilać przy wykonywaniu czynności angażujących klatkę piersiową, takich jak kaszel czy śmiech. Ból może również promieniować do innych części ciała, np. do łopatek. Aby zdiagnozować ten rodzaj bólu, należy skonsultować się z lekarzem.

Medykamenty są jedną z opcji, ale leczenie neuralgii międzyżebrowej zależy od przyczyny bólu. Na przykład, leczenie infekcji wirusowej jest znacznie inne niż leczenie zapalenia. W ciężkich przypadkach lekarz może zalecić opioid-aspirynę lub acetaminofen. Leki te mogą wydawać się skuteczne, ale mogą również powodować negatywne skutki uboczne, dlatego lekarz powinien uważnie monitorować objawy.

Jeśli objawy utrzymują się nawet po leczeniu innych schorzeń, pacjent może cierpieć na neuralgię piersiową. Stan ten jest często spowodowany podrażnieniem nerwów międzyżebrowych tuż poniżej żeber. Może mieć charakter idiopatyczny lub mieć wyraźną przyczynę. Aby zdiagnozować tę dolegliwość, lekarz przeprowadzi badanie fizykalne. Naciskać będzie na żebra i poprosi o głębokie oddychanie. Jeśli masz neuralgię międzyżebrową, lekarz poprosi Cię o wzięcie głębokiego oddechu.

Pośród najczęstszych przyczyn bólu nerwów w klatce piersiowej, neuralgia piersiowa jest często spowodowana uszkodzeniem jednego z nerwów międzyżebrowych, które przebiegają między żebrami. Nerwy te są bardzo wrażliwe na urazy i stany zapalne i mogą być podatne na rozwój neuralgii piersiowej. Objawy neuralgii piersiowej mogą się znacznie różnić w zależności od przyczyny. Na szczęście jednak leczenie jest takie samo, niezależnie od przyczyny.