Złamanie serca – jak sobie z nim radzić

Gdy dochodzi do rozstania, pierwszą reakcją może być trzymanie się razem. Szok po usłyszeniu wiadomości może być przytłaczający. Złamane serce może być postrzegane jako forma żałoby. Pozwól sobie na płacz – jest to naturalna reakcja na uwolnienie emocji. Otocz się pozytywną energią i spróbuj wyrobić sobie nowe nawyki. Nie licz na to, że ktoś inny pomoże Ci poradzić sobie z bólem serca.

Otocz się pozytywną energią

Aby poradzić sobie z bólem serca, otocz się pozytywną energią. Zamiast pozwalać sobie na samotne przeżywanie uczuć, najlepiej otoczyć się przyjaciółmi i rodziną, którzy życzą Ci jak najlepiej. Twoi bliscy są po to, by Cię wspierać i dodawać Ci otuchy, a okażą to, oferując bezwarunkową miłość i wsparcie. Poza tym dzięki nim poczujesz się lepiej. Zyskujesz też lepszych przyjaciół, którzy mogą być nieocenionym wsparciem w przezwyciężaniu bólu serca.

Pierwszą rzeczą, jaką powinieneś zrobić, aby poradzić sobie ze złamanym sercem, jest poprawa relacji z samym sobą. Bardzo często po rozstaniu dystansujesz się od innych ludzi, a to tylko pogarsza sytuację. Otaczanie się pozytywną energią może pomóc w pogodzeniu się z byłym i odbudowaniu poczucia własnej wartości. Pierwszym krokiem do odbudowania poczucia własnej wartości jest zaprzestanie porównywania się z innymi. Pamiętaj, że zerwany związek utrudni Ci życie i sprawi, że w przyszłości będzie ono bardziej frustrujące.

Dobrą radą na radzenie sobie ze złamanym sercem jest próbowanie nowych rzeczy. Próbowanie szalonych rzeczy, takich jak skoki spadochronowe, zjazdy na linie czy skoki na bungee, pomoże Ci się skupić i poczuć lepiej. Dobrym pomysłem jest także wędrówka po górach lub lasach, ale jeśli nie wiesz, jak to zrobić samodzielnie, skorzystaj z usług profesjonalnego przewodnika. Otaczaj się pozytywnymi ludźmi, a poczujesz się lepiej i będziesz bardziej zmotywowany.

Przeczytaj również:  Brak namiętności w związku - jak rozpalić namiętność w związku?

Nie zdawaj się na nikogo w kwestii radzenia sobie ze złamanym sercem

Nie zdawaj się na innych, lecz radź sobie ze złamanym sercem, podejmując pozytywne kroki. Poleganie na innych w radzeniu sobie ze złamanym sercem jest błędem, który może zakończyć się porażką i dezorientacją. Poleganie na innych może tylko pogłębić ból serca. Oto 20 wskazówek, które pomogą Ci uporać się ze złamanym sercem. Przeczytaj je uważnie, a będziesz na dobrej drodze do wyzdrowienia. Oto najlepsze wskazówki ekspertów i osób, które znalazły się w Twojej sytuacji.

Ćwiczenia zmniejszają stres po rozstaniu

Badania wykazały, że ćwiczenia zmniejszają stres po złamaniu serca. Organizm ludzki reaguje emocjonalnie na złamane serce w taki sam sposób, jak reaguje fizycznie na ból. Ćwiczenia fizyczne uwalniają endorfiny – substancje chemiczne, które wyzwalają uczucie przyjemności i uśmierzają ból. Ćwiczenia fizyczne nie tylko zmniejszają stres, ale także ujędrniają ciało i pozwalają spalić zbędne kilogramy. I choć efekty ćwiczeń są dobrze znane, to pozytywną stroną ćwiczeń jest to, że mogą one również zwiększyć pewność siebie.

Wiele osób nie ćwiczy po rozstaniu i często obwinia się za to brak czasu. Jeśli jednak kiedykolwiek oglądałeś film o rozstaniu, wiesz, że wiele osób proponuje lody, kupowanie rzeczy, a nawet picie, aby zrekompensować sobie smutek. Te czynności mogą wprawdzie pomóc poczuć się lepiej, ale nie dadzą Ci fizycznej wolności, której potrzebujesz. Ćwiczenia pomagają również poczuć się fizycznie wolnym, co jest ważne po złamaniu serca.

Jeśli Twój były nie chce iść na zajęcia taneczne lub koncert, spróbuj dołączyć do grupy osób, które chcą. Nawet jeśli nie będą w stanie Cię zrozumieć, prawdopodobnie uznają Cię za wystarczająco atrakcyjną. Niezależnie od wybranego rodzaju ćwiczeń, dobra rutyna treningowa obniży poziom stresu. Jest to szczególnie ważne, gdy przeżywasz rozstanie. Ćwiczenia pomogą ci przetrwać ten bolesny okres, wzmacniając twoje zdrowie psychiczne i fizyczne.

Przeczytaj również:  Zauroczenie - Jak długo ono naprawdę trwa?

Buduj nowe nawyki po rozstaniu

Rozstanie nigdy nie jest łatwe i naturalne jest, że pragniesz wygód domu. Wygodne potrawy, oglądanie Netflixa i wino mogą pomóc Ci uporać się z bólem. Ale nie pozwól sobie na powrót do starych nawyków! Zamiast tego zaplanuj, że będziesz sobie pozwalał na coś specjalnego, na przykład z okazji urodzin lub rocznicy. Spróbuj ograniczyć swoje spotkania towarzyskie do jednego wieczoru w tygodniu. Dobrym pomysłem może być wypróbowanie nowych zajęć, które pozwolą Ci się czymś zająć.

Innym sposobem na odreagowanie po rozstaniu jest powrót do dawnej rutyny. Nadal możesz cieszyć się swoimi ulubionymi zajęciami, takimi jak jazda rowerem do domu po pracy czy czytanie ulubionej rubryki w gazecie. Bez swojego byłego możesz czuć się inaczej, ale dzięki temu będziesz szczęśliwsza. Nowa rutyna pomoże ci przypomnieć sobie, że miałeś życie, zanim on lub ona pojawili się w twoim życiu. Jak sprawić, by to zadziałało?

Ćwiczenia fizyczne to świetny sposób na pozbycie się negatywnych myśli o byłym. Postaraj się znaleźć codziennie trochę czasu na aktywność fizyczną. Ćwiczenia fizyczne wyzwalają dobre samopoczucie i pomagają odwrócić uwagę od bólu. Prowadzenie dziennika może także pomóc w przypomnieniu sobie o byłym i kontrolowaniu swoich uczuć wobec niego. Warto też pamiętać, że nadal można znaleźć miłość. Budowanie nowych zwyczajów po rozstaniu to długoterminowy sposób na wyleczenie się ze złamanego serca.

Uaktywnij miłość po rozstaniu

Regiony mózgu związane z uczuciami miłości i przywiązania są nadal aktywne po rozstaniu. Dzieje się tak dlatego, że kiedy zostajesz przez kogoś odrzucony, zapala się twój ośrodek nagrody i obszar związany z uczuciami głębokiego przywiązania. Obszary te pomagają również w znajdowaniu przyjemności i są ważne dla przezwyciężenia uczucia odrzucenia. Pisanie o uzależniającej jakości miłości jest jednym ze sposobów aktywowania tych części mózgu. Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak możesz aktywować miłość po złamaniu serca.

Przeczytaj również:  Granice w związku - czego nie możesz tolerować

W badaniu przeprowadzonym w 2010 r. psycholog Edward Smith zrekrutował 40 ochotników, którzy w ciągu ostatnich sześciu miesięcy doświadczyli niechcianego rozstania. Następnie poproszono ich, by spojrzeli na zdjęcia swoich byłych partnerów i zastanowili się, jak się czuli. Następnie badacze za pomocą rezonansu magnetycznego odkryli, że obszary mózgu związane z bólem fizycznym zostały uaktywnione. Nie jest to wprawdzie dowód na działanie miłości, ale wskazuje, jak ważny był to związek dla danej osoby.

Zasada braku kontaktu

Jeśli Twój były nie jest w stanie poważnie zagrozić przemocą, możesz podjąć pewne kroki, aby uchronić się przed takim scenariuszem. Dobrą zasadą jest odczekanie co najmniej 30 dni, zanim skontaktujesz się z byłym. Jednak długotrwałe związki mogą wymagać więcej czasu. Jeśli jesteś w trakcie fazy „miodowego miesiąca”, postaraj się zachować dystans przez co najmniej dwa lub dwa i pół miesiąca.

Przy zranionym sercu pomocne może być odseparowanie się od byłego i zapewnienie sobie przestrzeni. Stworzenie zasady braku kontaktu może dać Ci przestrzeń do przebywania z samym sobą, spędzania czasu z przyjaciółmi lub podróżowania. Nie jest tajemnicą, że Twój mózg reaguje na brak drugiej osoby w taki sam sposób, jak na odstawienie substancji uzależniającej. Dzieje się tak dlatego, że ludzki system przyzwyczaja się do interakcji z ludźmi i całkowite zerwanie kontaktu z nimi może wydawać się niemożliwe.

Zasada braku kontaktu pomoże Ci odzyskać tożsamość. Uwolni Cię i pomoże Ci powrócić do bycia sobą. Unikając kontaktu z byłym, będziesz mógł na nowo nawiązać kontakt z przyjaciółmi i samym sobą. Po kilku tygodniach będziesz mogła cieszyć się życiem tak, jak przed złamaniem serca przez byłego. Jeśli nadal jesteś zakochana w swoim byłym, zasada braku kontaktu może pomóc Ci poczuć się lepiej we własnej skórze.